7

مه

اولین تجربه رانندگی با تویوتا آوالون 2019


تویوتا آوالون هرگز اتومبیلیی جوان پسند نبوده و جالب است بدانید که متوسط سن خریداران مدل قبلی این اتومبیل برابر ۶۴ سال بوده است. در همین راستا تویوتا سعی داشته تا با ایجاد تغییراتی در استایل، افزودن برخی تکنولوژی‌های مدرن و استفاده از یک پلت‌فرم جدید، مشتریان جوان‌تر را نیز به صف خریداران آوالون اضافه نماید.

تویوتا آوالون 2019
جلو پنجره یکپارچه که دو نیمه بالا و پایین نمای روبروی اتومبیل را به هم متصل نموده، علاوه بر بزرگ بودن، ظاهری خاص بر چهره آوالون پدید آورده که شاید مورد پسند همگان نباشد.
سبک و سیاق طراحی سایر عناصر خارجی تشکیل دهنده بدنه، جذاب، تهاجمی و شیک است.

تویوتا آوالون 2019
به واسطه کوتاه شدن ارتفاع سواری آوالون جدید نسبت به مدل قبلی، پایداری آن افزایش یافته و رینگ‌های 19 اینچی به ویژه در نسخه تورینگ، ظاهر تند و تیزتری را برای آوالون در پی داشته است.

تویوتا آوالون 2019
در بخش عقب نیز طرح سنتی چراغها کنار گذاشته شده و در عوض هر دو انتهای چراغهای عقب به وسیله رفلکتور یک تکه به همدیگر متصل شده است.

تویوتا آوالون 2019
تحولات تنها منحصر به ظاهر بیرونی آوالون نبوده و به داخل کابین نیز سرایت نموده است. صندلی‌های برترین نسخه آوالون یعنی تریم اسپرت‌تورینگ به وسیله چرم نرم و باکیفیت روکش شده است. ضمنا چرم طبیعی به صورت سفارشی قابل ارائه خواهد بود.

در این مدل از متریال نرم و تزیینات نقره‌فام در ساخت ادوات کابین و داشبورد استفاده شده که جذابیت آن را نسبت به سایر نسخه‌ها افزایش داده است. نسخه XSE هیبرید هم از برخی تزیینات چوبی، روکش چرمی، داشبورد متشکل از پلاستیک نرم و پلاستیک پیانو بلک در اطراف سیستم سرگرمی برخوردار شده است. همچنین در اینجا برای اولین مرتبه یکی از محصولات تویوتا به اپل کارپلی مجهز شده است. اگرچه از اندرویداتو نیوزی نیست اما اپل کارپلی به همراه سامانه کنترل صوتی الکسا، سیستم اطلاعات سرگرمی به روزرسانی شده Entune3، اتصال Wi-Fi و سامانه ارتباطی تویوتا ریموت-کانکت در آوالون 2019 ارائه شده است.

تویوتا آوالون 2019
صفحه نمایشگر مرکزی 9 اینچی که در بخش بالایی داشبورد قد برافراشته است، از نقطه نظر کارکرد تقریبا بی عیب و نقص به نظر می‌رسد. گرافیک زیبا و واضح، پاسخگویی مناسب و دقت کافی به همراه دکمه‌های تعبیه شده در اطراف آن، از جمله عواملی هستند که کار با این صفحه نمایشگر را خوشایند و دلپذیر نموده‌اند.

تویوتا آوالون از معماری شاسی جدید تویوتا یعنی TNGA بهره می‌برد که در اتومبیلهای دیگری همچون راو4، پریوس و تویوتا کرولا هاچبک 2019 نیز به کار رفته است. به واسطه شاسی جدید، آوالون در عبور از پیچ‌ها مطمئن‌تر عمل کرده و آسایش بیشتری را به سرنشینان هدیه می‌دهد.

تویوتا آوالون 2019
نسخه‌های لیمیتد، XLE و XSE از تعلیق عقب مالتی لینک بهره می‌برند. اما گرانترین نسخه یعنی مدل تورینگ، برای اولین بار به تعلیق متغیر تطبیق‌پذیر (AVS) مجهز شده که هندلینگ بسیار خوبی را برای آن به دنبال داشته است .

تویوتا آوالون 2019 جدید
سیستم مذکور به وسیله برخی حسگرهای G پیشرفته و ECU هوشمند، به بررسی سطح مسیر پرداخته و دامنه وسیعی از نیروهای دامپینگ پیوسته را برحسب نوع حالت رانندگی فراهم می‌آورد. تورینگ تنها مدل آوالون است که به حالت رانندگی اسپرت و اسپرت پلاس مجهز خواهد بود. حرکت گهواره‌ای (بادی رول) نیز در حین عبور از پیچ‌ها به ندرت قابل مشاهده است.


چرخش غربیلک فرمان تا حدی سنگین احساس می‌شود اما از دقت مناسبی برخوردار است. در مسیر مستقیم، عیوب سطح جاده به خوبی توسط سیستم تعلیق جذب می‌شود و آرامش کافی را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد.


نیروبخش تویوتا آوالون مورد بررسی یک پیشرانه V-6 به حجم 3.5 لیتر است که گیربکس اتوماتیک را به عنوان شریک زندگی و کار خود برگزیده است.
توان خروجی پیشرانه مذکور برابر ۳۰۱ اسب بخار و گشتاور حاصل از آن معادل 362 نیوتن‌متر است. این آمار در مقایسه با مدل‌ قبلی بیانگر افزایش ۳۳ واحدی در توان خروجی و 26 واحدی در مبحث گشتاور پیشرانه است. با یک چنین قدرتی کشیدن آوالون 1678 کیلوگرمی برای پیشرانه کاری آسان به نظر می‌رسد.

تویوتا آوالون 2019 جدید
در عبور از پیچ، علاوه بر سفتی مناسب سیستم تعلیق و چابکی شایسته غربیلک فرمان، به نظر می‌رسد که گیربکس همواره آماده تحویل مقدار درست و دقیقی از توان پیشرانه به چرخ‌هاست.
میزان مصرف سوخت پیشرانه V-6 در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب برابر با 10.7 و 7.3 و 9 لیتربر100 کیلومتر است.

در نسخه هیبریدی از یک پیشرانه کوچکتر ۴ سیلندر به حجم 2.5 لیتر استفاده شده است که حداکثر توان خروجی آن به ۲۱۵ بخار می‌رسد. میزان مصرف سوخت مدل هیبریدی برابر 5.47l/100kkm در شهر 5.34 واحد در بزرگراه و سیکل ترکیبی است.
لازم به ذکر است که در مدل هیبریدی یک گیربکس CVT وظیفه انتقال نیرو را برعهده دارد.

تویوتا آوالون 2019
تویوتا آوالون از تجهیزات ایمنی نظیر: هشدار پیش از برخورد، تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل دینامیک، هشدار انحراف از مسیر، سامانه کمکی فرمان و نور بالای خودکار بهره می‌برد.

همچنین دوربین 360 درجه را می‌توان به عنوان یک آپشن بر روی نسخه‌های لیمیتد و تورینگ دریافت نمود. حسگرهای پارک و هشدار ترافیک پشت سر نیز در اکثر تریم‌ها قابل سفارش است.

لازم به ذکر است، کلیه تجهیزات ایمنی نظیر سامانه انحراف از مسیر و کروز کنترل به نحو مناسبی وظیفه خود را انجام داده و از این جهت نمره بسیار خوبی را کسب می‌نمایند.

بهای نسخه پایه XLE برابر 35,500 دلار برای مدل V-6 و 36,500 دلار بابت نمونه هیبریدی است. با پرداخت مبالغ کمتر از این مقدار مشتریان قادر هستند به سراغ برخی محصولات مشابه نظیر بیوک لاکراس، فورد تاروس و نیسان ماکسیما بروند.
ضمنا بهای نسخه XSE، لیمیتد و تورینگ نیز در بازه 38,000 تا 42,200 دلار جای خواهد گرفت.

تویوتا آوالون 2019 جدید
در پایان، اگر نمای روبروی تغییریافته آوالون از نظر شما مشکلی ندارد، می‌توان گفت که آوالون از هر نظر یک محصول ارتقا یافته و مناسب است.
این اتومبیل دارای جنبه‌های اسپرت بوده و در عین حال سواری آرامش‌بخشی ارائه می‌دهد و به تکنولوژی‌های مدرن نیز مجهز شده است. با وجود آنکه مدل‌های قبلی نتوانستند توجه قشر جوان را به خود جلب کنند اما آوالون 2019 قطعا بیشتر مورد توجه مشتریان جوان قرار خواهد گرفت.

منبع: motor1

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..