29

آگوست

اولین تجربه رانندگی با ب‌ام‌و X3 M40i

[ad_1]

افزایش آمار خریدهای اقساطی اتومبیلها در اروپا به این معنی است که روش خرید تغییر کرده است. درآمد خریداران افزایش یافته و فاصله بین نسخه‌های پایه و فول اتومبیلها کمتر از هر زمان دیگری است.


به همین خاطر اتومبیلهایی همچون ب‌ام‌و X3 M40i جدید برای خریداران طبقه متوسط جذاب‌تر شده‌اند. با اندکی افزایش اقساط ماهیانه شما می‌توانید نسخه پایه مجهز به پایه 2 لیتری دیزلی را نادیده گرفته و به طرف یکی از بهترین رقبای پورشه حرکت کنید.


این نسل از X3 M40i قیمت بیش از 50 هزار پوندی داشته و مستقیماً به جنگ آئودی SQ5 بنزینی می‌رود. هر دو اتومبیل قدرتی در حدود 350 اسب بخار و گشتاوری در حد 500 نیوتون متر داشته و از گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک استفاده می‌کنند.

از نظر هزینه‌های مالکیت نیز هر دو اتومبیل در وضعیت مشابهی هستند. مصرف سوخت هر دو اتومبیلی آلمانی حدود 8.3 لیتر در هر صد کیلومتر بوده و در هر کیلومتر هم 189 گرم دی‌اکسید کربن آزاد می‌کنند. آیا این تشابه اتفاقی است؟ شاید نه!


اما چیزی که باعث تمایز ب‌ام‌و با آئودی می‌شود سواری محصولات آن‌هاست. درحالی‌که آئودی سریع، خونسرد و بالغ احساس می‌شود، این ب‌ام‌و است که بازیگوش‌تر و جوان‌پسندتر نشان می‌دهد.

علیرغم اینکه قدرت پیشرانه آئودی SQ5 و ب‌ام‌و X3 M40i تقریباً برابر است (335 اسب ب‌ام‌و در برابر با 349 اسب آئودی) اما این باواریایی قدبلند است که شش‌دهم ثانیه سریع به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. X3 در زمان تخت گاز رفتن سریع‌تر حس شده و شما را به صندلی می‌فشارد.


پیشرانه 6 سیلندر خطی این شاسی‌بلند نیز کاراکتر بهتری دارد. قلب آهنین X3 در سرعت‌های بالا نرم‌تر و آرام‌تر بوده اما با قرار گرفتن در حالت اسپورت روی دیگر آن پدیدار می‌شود و باعث می‌شود این شاسی‌بلند همانند یک هاچبک داغ به نظر رسد.

M40i حتی در عبور از پیچ‌ها نیز متمایز بودن خود را به نمایش می‌گذارد. ب‌ام‌و قطعاً از رقبایی همچون ولوو XC60 تیزتر است. دماغه اتومبیل دقیق بوده و با اشتیاق وارد پیچ‌ها می‌شود. بدنه اتومبیل عمدتاً در کنترل بوده هرچند تغییرات سریع لاین حرکتی می‌تواند اتومبیل را کمی ناراحت کند. فرمان نیز وزن برجسته‌ای داشته و بهتر از آن چیزی که انتظار دارید احساس خود را به راننده منتقل می‌کند.


اتومبیلی حاضر در تست از سیستم تعلیق تطبیقی M اسپورت استفاده کرده و در سطوح گوناگون سواری خوبی را به اتومبیل اعطا می‌کند. ما نتوانستیم دامپرهای غیرفعال را تست کنیم اما فکر می‌کنیم این آپشن 530 پوندی ارزش سفارش دادن را دارد.


کابین X3 از نظر کیفیت و فینیش در سطح بالایی قرار می‌گیرد. همه سطوح خوش‌ساخت بوده و سیستم iDrive آن کاربری آسانی دارد. البته جای شرمساری دارد که اندروید اتو در این اتومبیل وجود نداشته و برای استفاده از اپل کارپلی نیز باید 235 پوند بپردازید؛ اما سیستم ناوبری در این اتومبیل به‌صورت استاندارد وجود داشته و اطلاعات ترافیک آنلاین X3 هم از جمله دقیق‌ترین سیستم‌های بازار می‌باشد.


علیرغم انتقاداتی که به ارتباطات موبایل این اتومبیل وارد است اما نسخه پرچم‌دار X3 کاملاً مجهز است. رینگ‌های 20 اینچی دوست‌داشتنی به‌صورت استاندارد در این اتومبیل وجود داشته و صندلی‌های برقی، چرمی و گرم شونده نیز به سرنشینان خوشامد می‌گویند. پشت آمپرهای دیجیتال X3 M40i نیز فوق‌العاده هستند. همچنین نشان‌های M هم مدام به شما یادآوری می‌کنند که با یک اتومبیلی عادی روبرو نیستید.


به لطف کابینی بزرگ و محفظه باری جادار، فضای زیادی برای خانواده‌ها تدارک دیده شده است. توصیه اکید ما این است که در صورت داشتن بچه‌های کوچک از سفارش پوشش چرم سفید برای کابین خودداری کنید.


نسل جدید ب‌ام‌و X3 M40i پرچم‌دار این خانواده محسوب می‌شود. این اتومبیل کاراکتر بهتری نسبت به آئودی SQ5 داشته و اگرچه به اندازه پورشه ماکان تیز نیست اما توانایی‌های بالای آن را نمی‌توان انکار کرد. بله این اتومبیل در مقایسه با نسخه‌های دیزلی‌ گران‌تر است اما در بحث خریدهای اقساطی این تفاوت‌ها کمتر از آن چیزی هستند که فکر می‌کنید.

مشخصات ب‌ام‌و X3 M40i

  • قیمت: 52115 پوند
  • پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: 355 اسب بخار/500 نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 4.8 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 8.2 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

[ad_2]

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..