20

آگوست

اعلام رسمی برنامه‌های آیندهٔ جگوار-لندروور


کاملاً مشخص است که گروه اتومبیلسازی جگوار-لندروور هم‌اکنون در حال کار بر روی توسعهٔ مجموعه‌ای از محصولات جدید است. حال اما اسلایدهایی از طرح‌های آیندهٔ این شرکت منتشر شده که به‌طور کامل برنامه‌های آیندهٔ این گروه اتومبیلسازی بریتانیایی را نشان می‌دهد. طبق این اسلایدها، نسل جدید لندروور دیفندر بین سال‌های 2020 تا 2021 معرفی خواهد شد؛ اما غیر از این اتومبیل، جگوار-لندروور در نظر دارد که تا سال 2024 دو محصول کاملاً جدید دیگر را هم معرفی کند. یکی از این اتومبیلهای جدید می‌تواند جگوار J-Pace باشد که همانند دیفندر بین سال‌های 2020 تا 2021 معرفی خواهد شد. J-Pace کراس‌اوور پرچم‌دار جگوار خواهد بود که بر اساس رنجروور ساخته شده و بالاتر از F-Pace قرار خواهد گرفت.

سومین محصول جدید جگوار-لندروور نیز بین سال‌های 2022 تا 2024 معرفی خواهد شد. فعلاً هیچ اطلاعات رسمی در مورد این اتومبیل وجود ندارد اما شایعاتی ادعا کرده‌اند که این محصول جدید ممکن است رنجروور آلرود باشد. با توجه به این شایعات، رنجروور آلرود ممکن است یک کراس استیشن و یا حتی یک سدان باشد اما بااین‌حال فعلاً همهٔ این‌ها در حد حدس و گمان است. علاوه بر این، احتمالات دیگری مبنی بر اینکه ممکن است سومین محصول جدید جگوار-لندروور عضو جدیدی از خانوادهٔ دیفندر باشد نیز مطرح شده است.

اما علاوه بر تأیید وجود طرح‌هایی برای تولید سه محصول کاملاً جدید، در برنامه‌های آیندهٔ جگوار-لندروور اطلاعاتی در مورد پلت‌فرم‌های جدید این گروه هم دیده می‌شود. با توجه به این اطلاعات، جگوار-لندروور قصد دارد دو پلت‌فرم جدید بنام‌های معماری ماجولار طولی یا MLA و معماری عرضی پریمیوم یا PTA را توسعه دهد. پلت‌فرم PTA برای اولین بار در نسل جدید رنجروور اووک معرفی شده و سپس در سایر کراس‌اوورهای کوچک این گروه نیز مورداستفاده قرار خواهد گرفت. این پلت‌فرم به‌گونه‌ای طراحی شده که امکان استفاده از قوای محرکهٔ هیبریدی خفیف و پلاگین‌هیبریدی و همین‌طور نصب باطری‌ها در زیر کف اتومبیل را فراهم می‌کند. علاوه بر این، وعده داده شده که این پلت‌فرم سواری راحت‌تر و آئرودینامیک بهتری را ارائه خواهد کرد.

از سوی دیگر، پلت‌فرم MLA نیز در حدود سال 2020 معرفی خواهد شد. انتظار می‌رود این پلت‌فرم برای اولین بار در نسل جدید دیفندر معرفی گردد. این پلت‌فرم هم به‌گونه‌ای طراحی شده که بتوان در آن طیف مختلفی از قوای محرکه شامل پیشرانه‌های درون‌سوز، سیستم‌های هیبریدی خفیف، سیستم‌های پلاگین‌هیبریدی و قوای محرکهٔ تمام الکتریکی را مورداستفاده قرار داد؛ بنابراین، تمرکز روی قوای محرکهٔ سازگاربامحیط‌زیست نقش مهمی در آیندهٔ جگوار-لندروور ایفا خواهد کرد. به همین دلیل، این گروه در نظر دارد به جایگاهی دست پیدا کند که 20 درصد از فروش جهانی آن‌را اتومبیلهای هیبریدی و الکتریکی تشکیل دهند. برای رسیدن به این هدف تا سال 2020 تمامی محصولات جگوار-لندروور نسخهٔ هیبریدی یا الکتریکی خواهند داشت.

اما علاوه بر این، حتی پیشرانه‌های متعارف درون‌سوز این گروه نیز به لطف افزایش استفاده از آلومینیوم به‌منظور کاهش وزن، سازگاری بیشتری با محیط‌زیست پیدا خواهند کرد. همچنین محصولات آیندهٔ این گروه اتومبیلسازی بریتانیایی آئرودینامیک بهتری داشته و به پیشرانه‌های کم‌مصرف‌تری مجهز خواهند بود؛ اما در اسلایدهایی که از برنامه‌های آیندهٔ جگوار-لندروور منتشر شده غیر از محصولات و پلت‌فرم‌های جدید و همین‌طور قوای محرکهٔ سازگاربامحیط‌زیست، به نسل آیندهٔ سیستم‌های اطلاعاتی-سرگرمی این گروه نیز اشاره شده است؛ با توجه به این اسلایدها، سیستم‌های اطلاعاتی-سرگرمی آیندهٔ جگوار لندروور همیشه متصل و همیشه بروز خواهند بود. این سیستم‌ها به اینترنت 4G و 5G متصل بوده به همچنین به لطف مشارکت با آمازون و مایکروسافت، تعامل صوتی کاملی خواهند داشت.

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..