10

مارس

اخبار صنعت ماشین | تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی



چهارشنبه هفته گذشته شرکت آرمان موتور کویر نماینده رسمی برند لوکسژن تایوان شرایطی ترتیب داد تا تمامی محصولات لوکسژن که قرار است در ایران عرضه شوند، در پیست اتومبیلرانی مجموعه ورزشی آزادی تهران توسط کارشناسان و رسانه های تخصصی ماشین تست و آنالیز شوند.


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


لوکسژن شرکتی تایوانی است که به تازگی و با هدف پر کردن خلا قیمتی میان ماشینهای کره ای و اروپایی و چینی‌ها وارد بازار ایران شده است.

لوکسژن‌ها اولین بار در نمایشگاه ماشین تهران(96) به نمایش درآمدند. از همان زمان معرفی محصولات لوکسژن و نمایش آن ها در ایران، با توجه به ناشناخته بودن این برند تایوانی در کشور، سوال‌های متعددی پیرامون ویژگی‌های فنی این ماشینها و نوع سواری‌شان مطرح ‌شد و برگزاری تست درایو این محصولات در پیست اتومبیلرانی آزادی بهترین راهی بود که علاقه‌مندان و کارشناسان ماشین با قابلیت های این ماشینها آشنا شوند.


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی



برنامه روز 4شنبه با توجه به تعداد زیاد مدل ماشینها(6 مدل مختلف و مجموعا 15 دستگاه ماشین حاضر در پیست جهت آنالیز) به صورت کاملا فشرده برگزار شد و ما در این مراسم تنها توانستیم آنالیز آشنایی اولیه ای با این ماشینها داشته باشیم، در ادامه میتوانید با تک‌تک این محصولات آشنا شده و دید روشن تری نسبت به این محصولات پیدا کنید. قطعا در سال آینده و با آغاز فروش و ورود این ماشینها به خیابان های کشور، آنالیز دقیق‌تر و ریزبینانه تری از این محصولات خواهیم داشت.


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


نکته جالب مراسم روز 4 شنبه، حضور ماشینی سوخت رسان استارتاپ پیدو در محل پیست آزادی برای سوخت رسانی به ماشینهای صفر کیلومتر لوکسژن حاضر در برنامه تست درایو بود….همانطور که میدانید، ماشینهای وارداتی صفر کیلومتر معمولا با باک خالی وارد شده و به مشتریان تحویل می شوند. شرکت آرمان موتور کویر در روز برگزاری تست درایو اعلام کرد در راستای تکریم مشتریان لوکسژن، قراردادی با اپلیکیشن پیدو منعقد کرده تا برای رفاه بیشتر مشتریان، ماشینها با باک پر به مشتریان تحویل شوند. طبق این قرارداد، استارت آپ پیدو که از سوخت رسان‌ های سیار است، به مشتریان لوکسژن خدمات ویژه و خاصی نیز ارائه خواهد داد….


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


همانطور که گفتیم، چهارشنبه سبد کاملی از محصولات لوکسژن شامل سدان های S3 و S5، شاسی بلندهای U5، U6 و U7 و ون M7 در پیست سرعت آزادی حاضر بودند. رنگبندی متفاوت و جالب این محصولات نیز ویژگی دیگر این ماشینهای بود که نظرها را به خود جلب می‌کرد.



قبل از معرفی تک تک مدل ها، به ویژگی های مشترک تمام ماشینهای لوکسژن اشاره می کنیم.



تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


نخستین ویژگی مشترک تمام ماشینهای لوکسژن، امکانات رفاهی متنوع آنها بود، در اکثر محصولات لوکسژن نیز یک صفحه نمایش لمسی بزرگ بر روی داشبورد توجه شما را به خود جلب می‌کند و طراحی داشبورد لوکسژن ها، قطعا شما را به یاد محصولات تسلا خواهد انداخت. صفحه نمایش و سیستم ارتباطی هوشمند سری ۴ THINK+ محصولات لوکسژن ساخت کمپانی HTC می باشد.


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


دیگر ویژگی مشترک، وجود کیلومتر شمار دیجیتال پشت فرمان تمام مدل ها است…


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی



با آغاز زمان تست درایو، U5 به عنوان اولین ماشین برای تست در اختیار خبرنگاران قرار گرفت.



تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


لوکسژن U5 از یک پیشرانه تنفس طبیعی 1.6 لیتری بهره ‌می‌برد. این موتور ۱۲۰ اسب بخار قدرت در دور ۶۰۰۰ و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور در ۴۲۰۰ دور تولید می‌کند. توان پیشرانه‌ در ترکیب با وزن ۱۲۸۳ کیلویی بدنه در کنار گیربکس CVT نصب شده روی u5، دست به دست هم داده اند تا نتوانیم به U5 القابی چون چالاک و تیز بدهیم….، قوای حرکتی u5 همانند تمام ماشینهای رقیب با این نوع موتور ها، در سطح قابل قبولی بود، اما دیگر نکته ای که در پیست آزادی به چشم می‌آمد، عملکرد دقیق سیستم کنترل پایداری ماشین در گذر از پیچ ها بود…،ابعاد جمع و جور ، صندلی های راحت، کالبین جادار و فرمان نرم، در کنار شعاع گردش خوب، دیگر ویژگی های مثبت u5 هستند که از آن ماشینیی مناسب برای رفت و آمد روز مره
می‌سازند.


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


گیرباکس U5 از نوع CVT ۷ سرعته ساخت شرکت جاتکو ژاپن است و قابلیت تیپترونیک نیز با شبیه سازی 6 دنده در آن ایجاد شده است.


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


فضای سر و پای سرنشینان عقب آن نیز مناسب است و بر خلاف دیگر کراس اوورهای این سگمنت، در این قسمت احساس ناراحتی و تنگی فضا نمی‌کنید….


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


امکانات U5 شامل 6 دوربین پیرامونی، نمایش 360 درجه با قابلیت دید از بالا (دید عقاب)، چراغ های زنون جلو، فرمان دی کات، صندلی‌های چرمی، صفحه نمایشگر 12 اینچی لمسی به همراه تویترهای آسانسوری و ساب ووفر، سانروف، تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه دریچه سرنشینان عقب، قابلیت اتصال به گوشی هوشمند همراه و سیستم هوشمند ورود بدون کلید به همراه استارت دکمه‌ای، سیستم هوشمند پارک ماشین و …. می‌باشد.


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


لوکسژن U5 در بازار ایران رقیب ماشینهایی چون تیوولی، نیسان جوک اسکای پک، رنو کپچر و پژو 2008 خواهد بود.




پس از تجربه مدل u5، نوبت به دیگر کراس اور لوکسژن، u6 رسید.


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


پشت فرمان u6 با شرایط کاملا متفاوتی روبرو شدیم، پیشرانه 1.8لیتری توربو با 177اسب بخار قدرت و 256 نیوتوئن متر گشتاور، در کنار گیربکس 6سرعته آیسین، از u6 ماشینیی نسبتا تیز و چابک ساخته اند و شتاب گیری اولیه و ثانیوه این ماشین با 4 سرنشین، کاملا امیدوار کننده بود، در این ماشین شیفتر های تعویض دنده پشت فرمان نیز در اختیار راننده قرار داشتند که سرعت عمل آن ها نیز راضی کننده بود.


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


U6 نیز مانند دیگر ماشینهای لوکسژن دارای لیست بلند و بالایی از امکانات رفاهیست، این ماشین علاوه بر آپشن هایی که برای مدل U5 نام بردیم، دارای درب صندوق عقب برقی، صندلی برقی راننده و هداپ دیسپلی نیز می باشد.


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


U6 به صورت دیفرانسیل جلو عرضه خواهد شد،این ماشین از نظر فضای داخلی در سطح خوبی بوده و کاملا پاسخگوی نیاز های یک خانواده است…
عملکرد U6 در پیچ‌ها به مراتب از u5 بهتر است و سیستم کنترل پایداری نیز به دلیل وجود سیستم تعلیق پیشرفت تر، کمتر از مدل u5 وارد عمل می‌شود.


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


عملکرد ترمز های u6 نیز مثل u5 قابل قبول بود و علی رغم اینکه در روز تست درایو دقایق طولانی تحت فشار قرار داشت، عملکرد آن دچار اختلال نشد، هرچند مشخصا مجموعه دیسک و لنت ها حرارت بسیار بالایی داشتند که این مورد از بو و حتی دودی که گاهی از لنت ها متصاعد میشد قابل دریافت بود.


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


آخرین مدلی که مجال آنالیز آن را یافتیم، سدان S3 بود.




تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


s3 از همان موتور u5 با 4 اسب بخار قدرت کمتر بهره می‌برد، نیروی این موتور از طریق یک گیربکس cvt به چرخ های جلو انتقال می‌یابد. این ماشین در بخش امکانات رفاهی تجهیزات قابل قبول و تقریبا بروزی دارد که در این زمینه می‌توان به یک نمایشگر 9 اینچی لمسی، سیستم مانیتورینگ به همراه 6 دوربین پیرامونی، روکش‌های چرمی صندلی‌ها و تریم‌های داخلی با ترکیب پوشش کربن، نمایشگر دیجیتالی سرعت و سایر علائم فنی (پشت آمپر دیجیتال)، سانروف برقی، چراغ‌های روشنایی مخصوص روز، روکش‌های چرمی فرمان، فناوری پیشرفته ارتباط چند رسانه‌ای، قابلیت اتصال به گوشی هوشمند همراه، فناوری هوشمند نمایش بصری 360 درجه با قابلیت دید از بالا (دید عقاب)، قابلیت فرمان پذیری صوتی و همچنین سیستم هوشمند ورود بدون کلید به همراه استارت دکمه‌ای اشاره داشت.


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی



توانایی های حرکتی s3 گرچه از برادر بزرگتر، یعنی u5 بهتر است، اما بازهم نباید از آن انتظار شتاب فوق العاده ای داشت، در این ماشین بیشتر به نرمی تعلیق و راحتی، مصرف سوخت و ….توجه شده است، s3 همچنین امکانات رفاهی بروزتری نسبت به رقبای خود ارائه میدهد.

دیگر نکته قابل ذکر در مورد S3، حس اطمینان این ماشین هنگام عبور از پیچ ها بود. اما ترمز های S3، حس اطمینانی را که در u5و u6 تجربه کردیم بما نمیداد .


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


لوکسژن S3 قرار به عنوان ارزانترین نماینده این بند در ایران، با ماشینهایی چون هیوندای اکسنت و کیا سراتو رقابت کند…..

َ


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی


تست‌درایو تازه وارد های لوکسژن در پیست آزادی

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..