27

فوریه

اتومبیلهای آینده: تویوتا راو 4 جدید 2019


نام تویوتا راو 4 با واژه موفقیت عجین شده است. این اتومبیل دارای تمامی ویژگی‌های موردنیاز برای جلب نظر خریداران بوده و البته یک محصول عاطفی است. هرچند اوضاع در حالی تغییر بوده و محصول محبوب ژاپنی‌ها می‌رود که وارد نسلی جدید شده و ظاهر دینامیک‌تری داشته باشد.


خب بیایید با یکدیگر نگاهی به نسل جدید راو 4 و همچنین انتظارات از این اتومبیل داشته باشیم.

نسل‌های قبلی راو 4 طراحی متوسطی داشته‌اند. نسل جدید این اتومبیل برخی از شاخصه‌های طراحی کانسپت FT-AC این اتومبیلساز را به همراه خواهد داشت.


تبدیل شدن از یک کانسپت به مدلی تولیدی تغییر زیادی را در پی نخواهد داشت اما خب برخی ویژگی‌های آینده‌نگرانه همچون قوس چرخ‌ها، بخش پایینی پوشش‌های پلاستیکی بدنه و… تا حدی تعدیل خواهند شد. در نمای جلو، تفاوت‌های دو اتومبیل شامل جلوپنجره دو میله‌ای، پوشش اطراف مه شکن‌ها و طراحی پایینی ورودی هوا خواهد بود.

Toyota FT-AC Concept
در نمای عقب نیز همان آرایش چراغ‌ها را می‌بینیم اما خود این مجموعه روشن‌تر بوده و پوشش پایینی سپر نیز کمتر به چشم می‌زند. بخش‌های فلزی بدنه نسبتاً شبیه مدل مفهومی خواهند بود و به نظر می‌رسد طراحی کلی اتومبیل برخی عناصر را از FJ کروزر و تاکوما نیز قرض بگیرد.

نسل جدید راو 4 نیز همچون پریوس، C-HR، کمری و کرولای آینده نیز بر پایه پلتفرم TNGA ساخته می‌شود. بهبودهای صورت گرفته در سواری و هندلینگ باعث افزایش لذت رانندگی این اتومبیل خواهند شد. راو 4 جدید قطعات دینامیک‌تر خواهد بود و هیجان بیشتری نسبت به قبل خواهد داشت.

به منظور نگه‌داشتن رانندگان در مسیر صحیح، سیستم ایمنی کامل تویوتا که شامل برخی موارد از جمله ترمز اضطراری خودکار و هشدار پیشگیری از برخورد می‌باشد در راو 4 بکار خواهد رفت. این سیستم با هشدار حفظ اتومبیل بین خطوط، نوربالای خودکار، کروز کنترل تطبیقی و هشدار ترافیک عقب ترکیب شده است.


انتظار می‌رود کابین نیز احساس لوکس‌تری داشته باشد و از جدیدترین تکنولوژی‌های روز همچون هدآپ دیسپلی و سیستم اطلاعات سرگرمی Entune 3.0 به همراه وای فای 4G LTE، اپل کارپلی و… بهره ببرد.

نیروبخش راو 4 جدید در بازارهایی همچون آمریکا پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری دینامیک فورس خواهد بود. خب می‌پرسید دینامیک فورس چیست؟ اتومبیل زمان‌بندی متغیر سوپاپ، تزریق مستقیم چند حفره‌ای، خنک‌کنندگی متغیر و کمپرس بالاتر را دینامیک فورس می‌نامد. اساساً این سیستم راندمان بهتری را با قدرت و گشتاور بالاتر ارائه می‌کند.

اگرچه این پیشرانه به یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک سفارشی متصل خواهد شد اما انتظار می‌رود نسخه هیبریدی راو 4 جدید دارای گیربکس CVT با نقطه تعویض‌های شبیه‌سازی ‌شده باشد.

راو 4 در کلاسی بسیار رقابتی باید به مصاف اتومبیلهایی همچون هوندا CRV، فورد اسکیپ، مزدا CX-5، شورولت اکوئینکس، جیپ کامپس، سوبارو فارستر، نیسان روگ/ایکس تریل، کیا اسپورتیج و هیوندای توسان برود.

گفته می‌شود تویوتا راو 4 جدید اواخر امسال عرضه خواهد شد و احتمال رونمایی آن در نمایشگاه لس‌آنجلس وجود دارد.

نظر شما درباره نسل جدید این شاسی‌بلند فوق‌العاده محبوب چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..