12

مارس

اتومبیلهای آینده: ب‌ام‌و سری 3 جدید 2019


با وجود رقبای بسیار سرسختی همچون آئودی، مرسدس بنز و جگوار، نسل فعلی BMW سری 3 عملکرد نسبتاً خوبی داشته است. البته این اتومبیل هم‌اکنون در حالت برزخی بوده و در آینده‌ای نزدیک جای خود را به نسلی جدید و تازه‌نفس خواهد داد.

خب باواریایی ها چگونه طرفداران این محصول بسیار محبوب را سورپرایز خواهند کرد؟ با ما باشید تا اطلاعاتی کلی از نسل جدید سری 3 را که با کد G20 شناخته می‌شود در اختیار شما قرار دهیم.

  • اتومبیلیی دینامیک با طراحی بدنه آشنا

در نگاه اول تغییر طراحی شدیدی را نسبت به نسل کنونی متوجه نخواهید شد. استایل کلی این اتومبیل مشابه برادر بزرگ‌تر یعنی سری 5 بوده و این جزئیات هستند که تفاوت ایجاد می‌کنند.


در نمای جلو شاهد جلوپنجره‌ای کلیوی شکل با عمق بیشتر خواهیم بود و چراغ‌ها نیز گوشه‌ای نازک‌تر و همگام با جلوپنجره خواهند داشت که آن‌هم مشابه سری 5 است.

در نمای جانبی سری 3 جدید خط عمیقی را در بخش پایین درب‌ها خواهیم دید که به‌سوی بخش بالایی درب‌های عقب کشیده می‌شود. گلگیرهای جلو نیز دارای خیزی مشابه Z4 رودستر خواهد بود.

نزدیک چراغ‌های عقب نیز خیز دوگانه‌ای وجود خواهد داشت درحالی‌که سپر عقب پذیرای خروجی اگزوز و جزئیات تیز خواهد بود.

نسل جدید سری 3 از معماری منعطف CLAR ب‌ام‌و استفاده خواهد کرد. این پلتفرم در محصولاتی همچون سری 5 و 7 و همچنین X3 بکار رفته است. بدین ترتیب این اتومبیل دارای طراحی دیفرانسیل عقب و البته سیستم چهار چرخ محرک خواهد بود.


انتظار داریم وزن این اتومبیل نسبت به نسل فعلی کاهش یابد و فضا و راحتی داخلی نیز افزایش یابد. استایل کابین تا به امروز خیلی فاش نشده اما نمونه‌های پیش‌تولیدی دارای پشت آمپر دیجیتال و دسته‌دنده متفاوتی بوده‌اند.

  • حد نهایی قدرت رانندگی

همانند نسل فعلی، سری 3 G20 دارای طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی خواهد بود. این پیشرانه‌ها شامل نسخه 4 سیلندر 2 لیتری توربوی توئین پاور با خروجی حداکثر 250 اسبی خواهد بود. افرادی که دنبال اسب های بیشتر هستند پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توربو با خروجی نزدیک به 360 اسب بخار در نمونه 340i M پرفورمنس را انتخاب خواهند کرد. نسخه چهار چرخ محرک دیزلی نیز قدرتی حدود 315 اسب بخار خواهد داشت.


انتظار داریم نسخه‌های هیبریدی xDrive سری 3 جدید را نیز با خروجی بین 230 تا 265 اسبی ببینیم.

پرچم‌دار معروف سری 3 یعنی M3 برای اولین بار با سیستم چهار چرخ محرک در دسترس خواهد بود. این اتومبیل همچنان پیشرانه 6 سیلندر توربو خواهد داشت اما احتمال استفاده از سیستم تزریق آب ب‌ام‌و که اولین بار در M4 GTS دیده وجود دارد.

  • رقبای پرفورمنس و لوکس

بی‌شک سری 3 در یکی از سخت‌ترین کلاس‌های اتومبیلیی قرار داشته و باید به مصاف رقبای تثبیت شده‌ای همچون مرسدس بنز C کلاس و آئودی A4 برود. گزینه‌های بعدی اتومبیلهایی همچون جگوار XE، لکسس IS، اینفینیتی Q50، جنسیس G70 و حتی کیا استینگر هستند که می‌توانند خریداران سری 3 جدید را به سمت خود بکشانند.

انتظار داریم نسل جدید BMW سری 3 اواخر سال جاری و شاید در نمایشگاه پاریس معرفی شود.

آیا ب‌ام‌و بازهم سبک محافظه‌کارانه‌ای را در پیش خواهد گرفت؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

متأسفم، نظرات این نوشته بسته است..